Help Beekdal VSO aan een Tovertafel!
€ 13.425
Dolgraag willen we voor onze OZA-groepen een Tovertafel aanschaffen.
Dankzij onderstaande donaties gaat dit begin januari gebeuren!
Heel veel dank aan:
de Protestantse gemeente Leusden | ![]() |
“Wij wensen u veel succes en de kinderen veel plezier met deze mooie Tovertafel.” – Diaconie PG Leusden |
. | ||
Anoniem | Graag noemen we iedereen, maar een aantal gulle gevers blijft liever anoniem, uiteraard ook prima en toch veel dank. | |
. | ||
stichting Kinderen van de Evenaar | ![]() |
“Wij helpen Beekdal VSO heel graag aan een Tovertafel. Wat een fantastisch hulpmiddel zou dat voor de leerkrachten van deze school zijn. Met veel plezier sponsoren wij concrete doelen. En dit is er zoéén! Mooi ook dat de gehele donatie aan het doel ten goede komt.” Linda en Corrie – Kinderen van de Evenaar |
. | ||
Marie Elisabeth Bakhuizen Stichting | Veel succes en ik hoor graag wanneer de tafel er is!! – Stephanie Veen-Orozco | |
. | ||
Stichting Zonnegloren | ![]() |
Wat is een Tovertafel?
De Tovertafel maakt gebruik van projectietechnologie om betoverende beelden op een tafel of andere oppervlakken te creëren. Deze beelden reageren op de bewegingen van de spelers, waardoor ze worden aangemoedigd om mee te doen en te communiceren. De Tovertafel biedt een breed scala aan spellen en activiteiten, die gericht zijn op verschillende ontwikkelingsgebieden, zoals: fijne motoriek, grove motoriek, cognitie (herkenning, geheugen, probleemoplossing), taal (woordenschat, zinsbouw, communicatie) en sociale interactie (samenwerking, communicatie & plezier maken). De Tovertafel is een waardevol hulpmiddel voor leerkrachten in het speciaal onderwijs omdat het nieuwe manieren biedt om:
- De leerlingen te motiveren en te betrekken;
- De ontwikkeling van vaardigheden te stimuleren;
- De sociale interactie te bevorderen;
- Het welzijn van de leerlingen te verbeteren.
De Tovertafel is geschikt voor alle kinderen met een ontwikkelingsachterstand of gedragsstoornis, ongeacht het niveau. Daardoor kan iedereen met elkaar spelen. En dat is belangrijk, want het vinden van een geschikte coöperatieve werkvorm kan lastig zijn in het speciaal onderwijs. Zo creëren we samen een positieve en fijne sfeer in de klas.